dulu dan sekarang

dulu dan sekarang
Gambar yang ada kalimah arab. Mungkin ramai dah tahu perkataan yang basic dalam gambar kat atas tu. Sempena wordless.. tapi aku tak berapa nak wordless dala…
Read more »

kurma madinah

kurma madinah
Kalau kat saudi, Madinah memang terkenal dengan banyak dan murahnya kurma. Pelbagai jenis kurma boleh didapati kat Madinah. Kalau ada yang datang umrah ataupun…
Read more »

musibah yang besar

musibah yang besar
first sekali adalah tahniah kepada rakyat Mesir kerana Dr. Mursi secara sah sudah menjadi presiden Mesir. aku rasa rakyat Malaysia ramai je yang nak Dr. Mursi …
Read more »

strict dengan masa

strict dengan masa
aku kagum dengan syeikh untuk subjek quran aku bagi kelas shortsem ni. muka dia nampak tenang je. suara slow je mula mula tu. seakan berbisik. nampak macam m…
Read more »

halal tapi benci

pernah tak kita dengar hadis " perkara halal yang dibenci/dimurkai Allah Taala adalah talak " rata rata mesti ada dengar hadis yang mashyur ni. hadi…
Read more »

spontan khamis

mubarak sedak nazak..apa yang patut kita lakukan.?
Read more »

panas membahang

panas membahang
alhamdulilah.masih lagi hidup dengan normal macam orang lain. semua 5 deria masih lagi berfungsi dengan elok. kalau korang yang baca ni terasa yang 5 deria kor…
Read more »

Khamis yang Lepas

Khamis yang Lepas
blog sepi beberapa hari..keke.. hari khamis yang lepas aku berangkat bersama - sama dengan member untuk ke Mekah. menunaikan umrah. sudah lama rasanya tak buat…
Read more »

khamis spontan

Hidayah Allah itu bukan untuk ditunggu, tapi untuk dicari
Read more »

mood bercuti

hari hari di madinah masih lagi diteruskan. masih lagi dalam mood bercuti. tidur, bangun, makan. mungkin akan berterusan selama seminggu. haha.. sedang mengh…
Read more »

Bas Upin & Ipin

Bas Upin & Ipin
percaya ke tidak yang syarikat bas di Saudi menggunakan nama Upin dan Ipin untuk menarik perhatian penumpang. sebenarnya aku pun tak pasti apa motif sebenar se…
Read more »

orang Jordan datang lagi

orang Jordan datang lagi
hari ahad. hari minggu dan hari untuk santai menyantai. hari ahad juga adalah hari sebenar untuk aku berlepas pulang ke malasia. tarikh yang asalnya termaktub …
Read more »

datang kembali

datang kembali
selamat petang jumaat..lama rasanya tak memanaskan jari dengan menaip kata kata puitis untuk blog ini terasa dirinya terupdate. serius..lately ada je masa koso…
Read more »