Satu Jawapan untuk Semua Paper Exam

entry kat bawah ni macam tak ada kaitan dengan gambar dan juga tajuk. haha

Berpagi - pagi di pagi Jumaat. Cuaca makin sejuk. Tadi 9 Celcius. Tapi, Madinah tak pernah turun salji. Mungkin tidak mustahil jika Allah mengizinkan, tapi mengikut tahun - tahun  dan tahun yang lepas salji tak pernah turun di bumi Madinah.

Sampai ada yang kata, " kalau salji turun kat Madinah.. kiamat dah kot " Bukan nak bermaksud salji turun dekat Madinah tu adalah tanda - tanda alamat. Tidak pernah pun disebut oleh Nabi kita. Hanya cuba nak menyatakan yang ianya betul - betul mustahil untuk berlaku mengikut logik akal manusia.

Allah tahu segalanya. Maha tahu segalanya. Tengoklah gambar kat atas tu. Soalan untuk peperiksaan baru - baru ni untuk budak sekolah menengah under Universiti Islam Madinah. Tengok jawapan dia. ' Allahu ya'lam " Allah mengetahuinya. Budak ni aku rasa dia dah confident yang jawapan dia betul. Tapi, syeikh yang check  paper dia siap tulis 'sifr' lagi. Kosong. Haha. Ingatkan dapat juga markah kesian untuk dakwat pen.

Memang betul jawapan dia tu. Tapi, terlalu umum sangat. Jawapan yang dikehendaki mungkin hendak kepada yang lebih khusus dan detail. Begitu juga matlamat hidup kita. Nak apa? Nak bahagia dunia dan akhirat. Tapi, itu umum... kita khususkan lagi dengan tetapkan matlamat yang dapat menuju kita kepada matlamat umum tadi misalnya nak kawin. Bila kita dah kawin, kita bahagia. Tak mustahil bukan..?

**jawapan kat atas ada kalanya perlu diguna untuk case emergency.
**FA jauh, selalu sakit. Cuba dengar apa yang doctor pesan ye..
Satu Jawapan untuk Semua Paper Exam Satu Jawapan untuk Semua Paper Exam Reviewed by Hafizin Jamil on Friday, January 11, 2013 Rating: 5

6 comments:

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Powered by Blogger.