Stick Together

"Allah is everythings, he always with us in no matter condition we are" 

Bila baca quote kat atas tu kadang - kadang kita terfikir sendiri, termenung berapa banyak kita ingat kepada Allah dalam setiap keadaan kita. Kebanyakan kita hanya ingat Allah pada masa kita ditimpa musibah je. Masa kita ditimpa sakit atau ditimpa dengan pelbagai masalah dan seumpanya. Masa tu lah mulut ringan merintih Allah..Allah..Allah.. tolonglah hamba Mu ini ya Allah.

Bila kita senang, kita mudah lupa siapa tempat kita mengadu tika kita dalam kesusahan. Nampak, manusia itu mudah lupa dan hanyut dalam arus kesenangan dan kemewahan. Sebab itu, ingat lah Allah ketika kamu senang, nescaya Allah akan ingat kamu ketika kamu susah. Part ni memang sangat menguji sebab tak ramai diantara makhluk yang bergelar manusia ingat kepada Allah bila mana mereka senang.

Kita mungkin tak nampak Allah secara zahir ada bersama - sama dengan kita ketika kita dalam kesusahan. Ketika kita berada dalam kesedihan. Tetapi, Allah menghantar hamba - hambanya yang hidup di atas muka bumi Nya ini untuk ada bersama - sama dengan kita. Untuk menguatkan semangat kita, untuk menasihati kita. Mereka sentiasa dengan kita. Mereka menjaga kita, melindungi kita dan menyayangi kita. 

Mereka tak lain dan juga tak bukan adalah orang - orang di sekeliling kita sendiri. Sahabat - sahabat kita dan orang yang paling rapat dengan kita. Mereka tidak meniggalkan kita di saat kita jatuh tersungkur. Tidak melangkah pergi di saat kita sedih dan hiba dan tidak berlepas tanggal bila kita memerlukannya. Sungguh, mereka ini menyayangi kita dengan seikhlas hati. Ikhlas dalam perhubungan.

**quote diambil daripada status facebook FA. Credit to her.
**to Farah Alishya. Jangan sedih, bawa bersabar. Saya sentiasa ada dengan awak. We always stick together no matter how condition we are. :)
Stick Together Stick Together Reviewed by Hafizin Jamil on Tuesday, February 12, 2013 Rating: 5

4 comments:

  1. betul. kadang kadang bila dah susah tu lah baru nak ingat Allah. astaghfirullah. semoga kita sama sama tak mcm tu lah.

    ReplyDelete

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Powered by Blogger.