Nak Pegang Ubun - ubun Isteri


Sekarang ni, trend yang tengah top adalah populariti dan ketarikan terhadap sesuatu untuk menarik perhatian orang ramai hatta dalam perkahwinan sekali pun sehingga kita lupa terhadap batas - batas yang telah digariskan oleh syarak. Kita suka kalau majlis kita kahwin tu, cara dia grand sikit, lain dari yang lain sikit. Ada kelainan, boleh jadi akan ada populariti kan? Jadi tumpuan kan? Viral...

Boleh tengok, sejak bila trend pegang ubun - ubun isteri ini menjadi trend dalam majlis perkahwinan. Siap diambil gambar lagi, siap fotographer arahkan lagi bila kena pegang, bila boleh mula 'upacara' pegang ubun - ubun isteri di khalayak ramai. Benda yang telah digariskan oleh syarak supaya dilakukan ketika tengah berduaan, kenapa nak dijadikan tontonan awam? 

Ini hanyalah contoh. Satu lontaran soalan. Zaman sekarang adalah zaman untuk anak - anak muda seperti dan pada zaman ini adalah zaman yang penuh dengan pembaharuan. Ada saja benda - benda yang baru dalam sesuatu perkara. Dan tak semestinya benda yang baru itu adalah benda yang pasti membawa kebaikan. Pada zaman aku kecil, mungkin tak pernah nampak aksi - aksi yang sebegini. Lambakan teknologi dalam multimedia memungkinkan sesuatu yang tak dijangka oleh imaginasi.
Nak Pegang Ubun - ubun Isteri Nak Pegang Ubun - ubun Isteri Reviewed by Hafizin Jamil on Thursday, July 23, 2015 Rating: 5

3 comments:

Sila Tinggalkan Komen Anda. Saya Hargai Setiap Komen Anda.

Powered by Blogger.